ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ
"Παιδί και Αετός" το νέο παραμύθι της Κατερίνα Νίκα Μάνου με εικονογράφηση της Πέγκυ Φούρκα, κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική. Γραμμένο σε υπέροχο έμμετρο λόγο το παραμύθι αναφέρεται με αλληγορικό τρόπο στο πως ένα παιδί (και όχι μόνο) μπορεί να καταλάβει την αξία του, να «ανοίξει» τα φτερά του και να συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες του.
Το παραμύθι ξεκινά με την περιγραφή του αετού ως ελεύθερος και καμαρωτός, ο οποίος ταξιδεύει σε όλη τη γη γνωρίζοντας βουνά, θάλασσες και άλλα ζώα, τραγουδώντας χαρούμενα για την ελευθερία του. Μια μέρα αποφασίζει να κατέβει να μιλήσει σε ένα παιδί το οποίο παίζει στην αυλή του σπιτιού του με ένα σκυλί. Όταν το παιδί βλέπει τον αετό όχι μόνο δεν τον καλοδέχεται, αντιθέτως τον διώχνει. Του αναφέρει ότι έχει φίλους και δε χρειάζεται καινούριους. Τα υπόλοιπα όμως ζώα στην αυλή μαζεύονται για να δουν τον αετό. Στην ερώτηση του κόκορα γιατί κατέβηκε στην αυλή τους ο αετός απάντησε ότι ήθελε να τους μεταφέρει όλα τα όμορφα εκείνα που βλέπει από ψηλά. Κανένα όμως από τα ζώα δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει. Μόνο το παιδί ζήτησε από τον αετό να πετάξουν μαζί γιατί δε του αρκούσε η αυλή. Είχε δίψα να μάθει για τον ουρανό για όλα εκείνα που έβλεπε ο αετός και εκείνο δεν είχε δει. Ανέβηκε το παιδί στα φτερά του αετού και ταξίδεψαν μαζί. Είδε όλα εκείνα που δεν είχε ξαναδεί και «άνοιξαν» οι ορίζοντες του, «άνοιξε» το βλέμμα του και «πλάτυνέ» η καρδιά του. Όταν κατέβηκαν στη γη το παιδί πια έβλεπε το κάθε τι με διαφορετικό τρόπο απ΄ ότι πριν, συνέχιζε να νοιάζεται για όλους μα ήθελε να «ανοίξει» τα φτερά του να πετάξει. Θύμισε σε όλους τους φίλους του πως έχουν όλοι φτερά και να μάθουν να πετούν. Στη συνέχεια ενημέρωσε τους γονείς του ότι η αυλή είναι μικρή για τα όνειρά του. Θα φρόντιζε τα φτερά του έτσι ώστε να ικανοποιήσει τη δίψα που έχει στην καρδιά του να χωρέσει όλον τον κόσμο μέσα της, ουρανό και γη. Θα είναι ελεύθερος γιατί θα έχει μάθει να πετά.
Ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους. Ένα παραμύθι που μιλάει με τρόπο αλληγορικό για την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης και τις δυνατότητές της. Μιλάει για τη δίψα τη καρδιάς να μάθεις καινούρια πράγματα αλλά και την επιλογή να το κάνεις. Να «ανοίξεις» τα φτερά σου, να «ανοίξεις» το βλέμμα σου και να «πλατύνεις» την καρδιά σου.
Η εικονογράφηση με τα ζωντανά χρώματα από την Πέγκυ Φούρκα συμβάλει στη δημιουργία αυτού του όμορφου παραμυθιού.
Από το οπισθόφυλλο
Τι κοινό μπορεί να έχει ένα παιδί με έναν αετό;
Ο αετός χαίρεται να πετά όλο και πιο ψηλά,
να διασχίζει με τα πελώρια φτερά του
τους απέραντους ουρανούς…
Το παιδί είναι τόσο ευχαριστημένο στην αυλή
με τους φίλους του, τα παιχνίδια, τις δραστηριότητές του…
Κι όμως, μια μέρα ο αετός αποφασίζει να κατεβεί χαμηλά
και να συνομιλήσει μαζί του.
Τι να είπαν, άραγε, οι δυο τους και τι να συμφωνήσαν;
Ελάτε, παιδιά, να ακολουθήσουμε το παιδί
και τον αετό στο συναρπαστικό ταξίδι τους!
Είστε έτοιμοι; Ξεκινάμε!
Προτεινόμενες ηλικίες από 5 ετών
Γράφει η Μαρίνα Πλούμπη από το Info in a shot
________________________________________________________________________________________________
Αγαπώ, χαμογελώ, γράφω, διαβάζω, ταξιδεύω. Έρωτάς της η δουλειά της. Τουριστικός πράκτορας με εξειδίκευση τη διοργάνωση συνεδρίων. Πάθος της το διάβασμα και η συγγραφή. Μέσα στην τσάντα της υπάρχει πάντα ένα βιβλίο, ένα μολύβι και πολλές σημειώσεις σε χαρτάκια, μπλοκάκια και σημειωματάρια. Αγάπη της οι άνθρωποι, με τους οποίους μοιράζεται το σπίτι της και τη ζωή της.
- Πότε συνειδητοποιήσατε ότι θέλατε να γίνετε συγγραφέας;
Όταν ήμουν παιδί και με ρωτούσαν τι θέλω να γίνω σαν μεγαλώσω, απαντούσα χωρίς να πολυσκεφτώ: «συγγραφέας», γιατί μ΄ ένα μολύβι χρωμάτιζα τις στιγμές μου και σ΄ ένα λευκό χαρτί αποτύπωνα τις σκέψεις μου, κυρίως σε ποιητικό λόγο, από την μικρή ηλικία.
Όταν αργότερα σπούδασα παιδαγωγικά και μπήκα με τον νεανικό μου ενθουσιασμό μέσα στην τάξη, η ποίηση απετέλεσε για μένα το όχημα για να συνεχίσω να δημιουργώ πλέον μαζί με τα παιδιά.
Πάνω στον ενθουσιασμό μου εξέδωσα πολύ νωρίς, το 1990 το πρώτο μου βιβλίο με θεατρικές δραστηριότητες που δημιουργήθηκαν στην τάξη κι αμέσως μετά άρχισα να συνειδητοποιώ το ειδικό βάρος που φέρει ο όρος «συγγραφέας». Έτσι κατόπιν αποφάσισα να σιωπήσω για πολύ καιρό, δηλαδή να μην εκδώσω κάποιο βιβλίο, αλλά να μαθητεύσω πρώτα η ίδια στον κόσμο του παιδιού μέσα από την καθημερινή παιδαγωγική διαδικασία, ενώ δεν σταμάτησα ποτέ να γράφω κυρίως θεατρικό παιχνίδι για να μοιράζομαι τη χαρά της δημιουργίας μαζί με τα παιδιά μέσα στην τάξη.
- Ποιο ήταν το αγαπημένο σας βιβλίο όταν ήσασταν μικρή;
Θυμάμαι να ξεφυλλίζω ποιητικές ανθολογίες, αναζητώντας στις σελίδες τους το κρυμμένο φως της ομορφιάς, της τρυφερότητας, της ψυχικής ευγένειας… καθώς κι ένα μυθιστόρημα με τίτλο «Μια ζωγραφιά του παραδείσου» της Ελένης Καρίτα.
- Πόσα βιβλία έχετε γράψει; Ποιο είναι το αγαπημένο σας;
Έχουν εκδοθεί οχτώ βιβλία μου σε έντυπη μορφή και δύο είναι υπό έκδοσιν, ενώ έχω δημιουργήσει πολλά θεατρικά έργα για σχολικές παραστάσεις σε μορφή d.v.d.
Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τα πνευματικά σου παιδιά, όπως μια μάνα δεν ξεχωρίζει τα φυσικά παιδιά της. Επειδή όμως φιλοξενείτε στις σελίδες σας το βιβλίο «Παιδί και Αετός» θα ήθελα να σας πω ότι κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου, επειδή αναφέρεται στην αξία της ανθρώπινης ύπαρξης και στις δυνατότητές της.
- Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου βιβλίου;
Να μπορεί να μιλήσει στις καρδιές των αναγνωστών του, αφήνοντας μέσα τους ένα βαθύ αποτύπωμα αλήθειας. Αλήθεια, από το άλφα το στερητικό και το λήθη είναι η αλησμόνητη γνώση, δηλαδή αυτήν που σφραγίζει την ύπαρξή σου, που ανατρέχεις σ΄ αυτήν γιατί σε σημάδεψε βαθιά.
Επίσης ο καθαρός και κρυστάλλινος λόγος καθώς και τα μηνύματα, όταν κρύβονται επιμελώς πίσω από τις λέξεις και τις οριζόντιες γραμμές και χωρίς στείρο διδακτισμό εμπνέουν τους αναγνώστες να σκύψουν πάνω από τις σελίδες για να τα αφουγκραστούν με την βαθύτερη αίσθηση της καρδιάς τους… Κυρίως αυτά θεωρώ ως σημαντικότερα κριτήρια για την επιτυχία ενός βιβλίου και όχι εξωτερικά χαρακτηριστικά, δηλ. την εμπορικότητα, κ.α.
- Περιγράψτε μας τη στιγμή που γράφετε, το τελετουργικό σας.
Αν σας πω ότι γράφω παντού, δηλ. ότι η έμπνευση και η σύλληψη ενός κειμένου, ενός βιβλίου μπορεί να μου έρθει οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε, ακόμη και στο κρεβάτι όταν είμαι άρρωστη…! Τότε είναι που αντιστέκομαι με χαμόγελο, γιατί συνεχίζω να νοιώθω δημιουργική… κι έρχονται κάποιες γλυκές εμπνεύσεις όταν βιώνεις κάποια δυσκολία!
Φυσικά, για να πάρουν τη μορφή οι σκέψεις μου και να εκδιπλωθούν στο χαρτί, επιδιώκω να βρεθώ στο γραφείο μου και στην ησυχία μου… Όμως η σύλληψη, αυτή που χαίρομαι να καλωσορίζω για τον αναπάντεχο ερχομό της, μπορεί να γίνει ακόμη και σ΄ έναν πολύβοο δρόμο… Άλλωστε την εσωτερική διεργασία της καρδιάς ποια εξωτερική κίνηση μπορεί να την εμποδίσει;
- Ποια είναι τα σχόλια που σας κάνουν οι αναγνώστες σας;
Οι μεγάλοι μου λένε ότι συγκινούνται, ειδικά με τις θεατρικές παραστάσεις και τις διαδραστικές αφηγήσεις… Αυτά τα μάτια τα φωτεινογλυκοδακρυσμένα είναι η μεγαλύτερη χαρά και αμοιβή μου! Όσο για τα παιδιά, τα καλύτερα σχόλιά τους είναι οι τρυφερές αγκαλιές τους!
- Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζετε ως συγγραφέας;
Αντιμετώπισα δυσκολίες όταν θέλοντας πριν περίπου πέντε χρόνια να εκδώσω ένα βιβλίο με θεατρικά έργα για σχολικές παραστάσεις και κάποιο πρόγραμμα γλωσσικών δραστηριοτήτων για προσχολική ηλικία, οι εκδότες μου απαντούσαν ότι δεν έβρισκαν τα βιβλία μου εμπορικά. Εγώ ήξερα πως αυτά γεννήθηκαν με όρεξη και δημιουργία μέσα στην τάξη κι είχαν για μένα και για τα παιδιά ξεχωριστή αξία, αφού αποτύπωναν τα χαμόγελα των παιδιών, την αξία της βιωματικής μάθησης, την αυθόρμητη επικοινωνία, τον κόπο χρόνων…
Επίσης με λυπεί όταν κατά την έκδοση ενός βιβλίου γίνει κάποια παρέμβαση στο κείμενο που είναι δυνατόν να αλλοιώσει το περιεχόμενό του, αυτό που μόνο ο συγγραφέας πολύ καλά γνωρίζει.
Τώρα πλέον χαίρομαι την συνεργασία μου με αξιόλογους εκδοτικούς οίκους που επενδύουν στο ποιοτικό βιβλίο.…
- Ποια είναι η σχέση της πολύ νέας γενιάς με τα βιβλία σε μια εποχή που βομβαρδίζεται από εικόνες;
Παρότι ζούμε στην εποχή των καταιγιστικών πληροφοριών και της ταχύτητας της εικόνας και η προσοχή των παιδιών μοιράζεται ανάμεσα στο κινητό, τα τάμπλετ και την οθόνη, πιστεύω πως το ποιοτικό βιβλίο έχει μια ασύλληπτη δύναμη να μιλάει στις καρδιές των αναγνωστών, αρκεί να συνδεθούν με αυτό από την μικρή ηλικία.
Άλλωστε η βαθύτερη ύπαρξη του παιδιού, είτε ζούσε στο χθες, είτε ζει στο σήμερα, δεν θα πάψει ποτέ να ικανοποιείται με γνήσιες και αυθεντικές εμπειρίες. Σκεφτείτε πόσο σημαδεύει το παιδί η συναπόλαυση της κοινής ανάγνωσης με τους μεγάλους, η τέρψη και η αισθητική συγκίνηση που μπορούν να νοιώσουν γονείς και παιδιά μέσα από την επαφή τους με δημιουργήματα του έντεχνου και καλλιεργημένου λόγου, η δημιουργική ενασχόληση και η γοητευτική εξερεύνηση των κρυμμένων μυστικών του κειμένου.. Όλα αυτά συντελούν στο να γίνει η επαφή με το βιβλίο μια αληθινή μυσταγωγία…
Ο Κωστής Παλαμάς έλεγε ότι μέσα στον μικρόκοσμο της ψυχής των παιδιών γίνονται πράγματα που δεν τα φαντάζονται του κόσμου οι ψυχολόγοι… Αν το πιστέψουμε αυτό, δεν θα απογοητευτούμε από την εποχή μας, αλλά θα αντισταθούμε με πνευματικά όπλα, κι ένα από αυτά είναι το βιβλίο.
- Τι μπορούμε να κάνουμε για να αγαπήσουν τα παιδιά το βιβλίο;
Το παράδειγμα αντικαθιστά όλες τις μορφές αγωγής, ενώ το ίδιο είναι αναντικατάστατο. Όταν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς να διαβάζουν, θα εμπνευστούν κι εκείνα να το κάνουν.
Η αγωγή των παιδιών αρχίζει από τα σπλάχνα της μητέρας, αφού το έμβρυο γίνεται κοινωνός των ερεθισμάτων της και του ψυχικού της κόσμου. Αν λοιπόν εκείνη περνάει γαλήνιες στιγμές αγάπης και θαυμασμού για το δώρο της ζωής που κυοφορεί μέσα της και πλουτίζει την ύπαρξή της ξεφυλλίζοντας σελίδες πνευματικής δροσιάς, όλη αυτή η διαδικασία βιώνεται από το έμβρυο κι έτσι σταδιακά και γόνιμα μυείται το παιδί στην αγάπη και την σύνδεσή του με το βιβλίο από την εμβρυική ηλικία.
Ε, λοιπόν, τότε πιστεύω πως μέσα από μία τέτοια προετοιμασία, καλλιεργούνται από πολύ νωρίς χαρούμενοι και αληθινοί αναγνώστες!
- Το βιβλίο σας «Παιδί και Αετός» αναφέρεται σ ’έναν αετό που μαθαίνει σ ’ένα αγόρι να κοιτάει ψηλά, να γνωρίζει ουρανούς, πατώντας γερά τα πόδια του στη γη. Πόσο σημαντικό λοιπόν είναι τα παιδιά μας να έχουν μέντορες;
Το παιδί αγνοεί αρχικά την ύπαρξη του αετού, γι αυτό και ξαφνιάζεται με την παρουσία του. Το ίδιο συμβαίνει και σ΄ εμάς τους μεγάλους. Ως συνήθως απορρίπτουμε κάτι που δεν γνωρίζουμε. Νομίζουμε πως όλος ο κόσμος είναι ό,τι υπόκειται στην μικρή, στενή τις περισσότερες φορές αντίληψή μας… Κάτι όμως που εμείς αγνοούμε, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει….
Το παιδί αποφασίζει να ακολουθήσει τον αετό στο ταξίδι του, όταν εμπνέεται και συναρπάζεται από την διήγηση του αετού για τον ουρανό και για όλα αυτά που βλέπει από ψηλά καθώς περιπολεύει όλη την κτιστή δημιουργία. Ο αετός γνωρίζει τον ουρανό, όχι ως μια αφηρημένη σκέψη ή επιθυμία, αλλά ως ζωντανή πραγματικότητα, γι αυτό και μιλάει γι αυτόν, γι αυτό και πείθεται το παιδί. Δεν μπορούμε να μιλάμε με λόγια χωρίς να είμαστε αληθινοί. Το αισθητήριο των παιδιών που δεν έχει προλάβει, ευτυχώς, ακόμη να αμβλυνθεί είναι ιδιαίτερα αναπτυγμένο σε ο,τιδήποτε αυθεντικό και αληθινό.…
Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να έχουν αληθινά πρότυπα στην ζωή τους, ανθρώπους που να τα εμπνέουν, φωτεινούς σηματοδότες που να τους δείχνουν τον δρόμο. Τότε ο δρόμος δεν είναι άγνωστος, γνωρίζουν πως κάποιοι πριν από τους ίδιους τον βάδισαν, άρα είναι εφικτός.
- Πώς μπορούν οι γονείς να κατευθύνουν τα παιδιά σωστά προς το πρότυπο-μέντορα;
Οι γονείς θα πρέπει κατά πρώτον να πιστεύουν οι ίδιοι πως κάθε παιδί που έρχεται στον κόσμο έχει αξία μοναδική. Ότι έχει θεϊκή σφραγίδα πάνω του, ότι είναι πνευματικός οργανισμός «με χυμούς αισθημάτων και αίμα αρχών» που ήρθε στον κόσμο με σκοπό να γεμίσει η ύπαρξή του από Ουρανό, να γίνει δηλαδή όμοιος με τον Δημιουργό Του μέσα από μια αληθινή σύνδεση αγάπης και αναφοράς παιδιού προς τον Πατέρα του.
Η ματιά που οι γονείς βλέπουν το παιδί τους, δίνει προοπτική στο παιδί. Αν η ματιά μας είναι στενή, καταλαβαίνετε ότι δεν δημιουργούμε προϋποθέσεις για πλάτυνση καρδιάς. Αν εμείς βιώνουμε δίψα για τον Ουρανό και μέσα από την στάση μας και την ζωή μας μαρτυρούμε την παρουσία του Ουρανού μέσα μας, αβίαστα θα προσλαμβάνει το παιδί αυτήν την πραγματικότητα, θα του γίνεται τρόπος ζωής και θα αναπνέει καθημερινά σ΄ ένα ευρύχωρο περιβάλλον. Έμπνευση και Ζωή λείπει σήμερα από τα παιδιά μας και οι πρώτοι που μπορούν να τα προσφέρουν είναι οι γονείς.
Εμείς οι μεγάλοι αποδεικνυόμαστε καθημερινά μεγάλοι σε λόγια και πολύ φτωχοί σε Βίωμα και Ζωή. Από την άλλη φροντίζουμε να εφοδιάσουμε τα παιδιά μας με ποικίλες εγκεφαλικές γνώσεις και αφήνουμε άδεια την ψυχή τους. Πώς λοιπόν να μάθουν από μικρά να στρέφονται ψηλά και να ξεχωρίζουν τους κατάλληλους πνευματικούς οδηγούς; Το «ψηλά» στο βιβλίο μας δεν εκφράζει απλά τις γνώσεις, τις επιδόσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητες… Αλλά κυρίως την δυνατότητα που έχει δοθεί σε κάθε παιδί με την γέννησή του να αξιοποιήσει τα ιδιαίτερα χαρίσματά του, όπως το λογικό και την ελεύθερη βούληση, να ελευθερωθεί από ό,τι το κρατάει κολλημένο στη γη, (όπως ο εγωισμός που συρρικνώνει τη φύση του και εμποδίζει την κοινωνία των προσώπων, η αυθαίρετη χρησιμοποίηση των αγαθών προς ατομικό όφελος, η θεοποίηση της ύλης…) και να γίνεται συνεχώς όλο και πιο καθαρό κάτοπτρο του Ουρανού.
Προσωπικά, ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης για μένα είναι η Θεανθρωπία, καθώς με συγκινεί βαθιά το γεγονός ότι ένας Θεός σμικρύνεται τόσο πολύ ώστε να γίνει άνθρωπος για να μπει στο είναι του ανθρώπου και να του χαρίσει ό,τι έχει δικό Του… ότι κουβαλάει πάνω Του την ανθρώπινη φύση για να αλληλοπεριχωρηθεί μαζί της και να την καταστήσει κοινωνό της Θείας ζωής. Στο βιβλίο μας, που έχει αλληγορικό χαρακτήρα, ο αετός κουβαλάει το παιδί στα φτερά του για να το κάνει μέτοχο των βιωμάτων του ουρανού.
Μία τέτοια βίωση και πρακτική πόσο μπορεί να συγκινήσει τα παιδιά, ειδικά όταν τα καθημερινά πρότυπά τους είναι άνθρωποι που προσλαμβάνουν με ευγνωμοσύνη την δωρεά του Δημιουργού τους και αγωνίζονται να μετάσχουν με ελπίδα και όραμα στην ζωή του Πνεύματος. Τότε αναπτύσσεται η ματιά των παιδιών και πλατύνεται η καρδιά τους, αποκτώντας γεύση αληθινής ελευθερίας. Οπωσδήποτε πρότυπα μπορούν να υπάρξουν πολλά για τα παιδιά μας, στον τομέα των γραμμάτων, της τέχνης, του πολιτισμού … αλλά το κατ΄ εξοχήν πρότυπο πιστεύω πως πρέπει να είναι φορέας αμετάβλητης Ζωής.
- Πώς θα τα βοηθήσουμε να ανοίξουν τα δικά τους φτερά, πατώντας όμως γερά τα πόδια τους στη γη;
Όταν λοιπόν η πνευματική καλλιέργεια γίνεται στην καθημερινότητα του παιδιού τρόπος ζωής, πατάει πολύ σταθερά στη γη, γιατί γνωρίζει πως αυτός ο δρόμος, είναι δρόμος μεταμόρφωσης των καθημερινών στιγμών του, δεν είναι ένα μακρινό όνειρο… είναι δρόμος με δυσκολίες, αλλά και χαρά, με εμπόδια, αλλά και ελπίδα, με υπομονή, αλλά και έμπνευση, με αγώνα και κόπο, αλλά και ταυτόχρονα με πολύ Φως.
Έχουμε λοιπόν σήμερα διαγωνισμό: Το Familives, σε συνεργασία με τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική τις οποίες ευχαριστούμε θερμά, προσφέρει σε δύο τυχερούς αναγνώστες από ένα αντίτυπο του βιβλίου της Κατερίνας Νίκα Μάνου «Παιδί και αετός».
Το Familives σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική προσφέρει σε δύο τυχερούς αναγνώστες από ένα αντίτυπο του βιβλίου "Παιδί και αετός" της Κατερίνας Νίκα Μάνου! Ευχαριστούμε θερμά τις Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική για τη δωροθεσία!
Για να λάβετε μέρος στον διαγωνισμό:
1. Κάντε like στις σελίδες Familives και Εκδόσεις Ελληνοεκδοτική στο Facebook.
2. Γράψτε σε σχόλιο στη φωτογραφία του διαγωνισμού που θα βρείτε στο Facebook εδώ ότι "Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τους όρους τους διαγωνισμού".
3. Κάντε tag φίλους σας που θα ήθελαν να συμμετάσχουν.
* Προαιρετικά κάντε δημόσια κοινοποίηση της φωτογραφίας του διαγωνισμού που θα βρείτε στο Facebook.
ΟΡΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:
1. Συμμετοχές που δεν θα έχουν ακολουθήσει οπωσδήποτε τα δύο πρώτα βήματα του διαγωνισμού, θα ακυρώνονται.
2. Ο διαγωνισμός έχει διάρκεια από 10/02/2020 έως 17/02/2020 στις 23:59 μ.μ.
3. Συμμετοχή μπορούν να λάβουν μόνο όσοι διαμένουν μόνιμα εντός Ελλάδας και δεν είναι μόνιμοι αρθρογράφοι ή συντάκτες στο περιοδικό, καθώς και α΄ βαθμού συγγενείς αυτών.
4. Επιτρέπεται μία συμμετοχή ανά άτομο και προφίλ Facebook.
5. Η κλήρωση θα γίνει μέσω της εφαρμογής commentpicker.com μετά τη λήξη του διαγωνισμού.
6. Οι νικητές θα είναι δύο και θα κερδίσουν από ένα αντίτυπο του βιβλίου του διαγωνισμού.
7. Οι νικητές θα ενημερωθούν με νέο σχόλιο στη φωτογραφία του διαγωνισμού στο Facebook και θα πρέπει να στείλουν προσωπικό μήνυμα εντός 2 ημερών στη σελίδα Familives στο Facebook. Όλη η επικοινωνία μαζί τους θα γίνεται μόνο γραπτώς κι όχι με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, π.χ. τηλεφωνικώς! Αν δεν επικοινωνήσουν μέσα σε 2 μέρες, για να κατοχυρώσουν τα δώρα τους, η κλήρωση θα επαναληφθεί.
8. Σύμφωνα με τον νέο, ευρωπαϊκό κανονισμό GDPR περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα στοιχεία των νικητών θα λαμβάνονται πάντοτε με τη σύμφωνη γνώμη τους (μέσω προσωπικού μηνύματος στο inbox της σελίδας Familives στο Facebook) και θα κοινοποιούνται αποκλειστικά και μόνο στον δωροθέτη με σκοπό την αποστολή του δώρου τους, χωρίς να κοινοποιούνται αυτά σε τρίτους σε καμία περίπτωση, ούτε να χρησιμοποιούνται για σκοπό άλλον πέραν της επικοινωνίας με τον δωροθέτη, ενώ μετά το πέρας του διαγωνισμού τα δεδομένα αυτά θα διαγράφονται!
9. Τα δώρα δεν ανταλλάσσονται με χρήματα ή άλλα είδη.
10. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό προϋποθέτει ανεπιφύλακτη αποδοχή όλων των όρων του διαγωνισμού.
11. Μετά τη λήξη του διαγωνισμού το familives.gr δε φέρει καμία άλλη ευθύνη πέρα από τη διοργάνωση του διαγωνισμού.
12. Οι προωθήσεις στο Facebook πρέπει να περιλαμβάνουν τα εξής: α. Δήλωση απαλλαγής ευθύνης του Facebook, συμπληρωμένη από κάθε συμμετέχοντα. β. Δήλωση ότι η προώθηση δεν χορηγείται, δεν υποστηρίζεται και δεν διεξάγεται από το Facebook, ούτε συνδέεται με αυτό με οποιονδήποτε τρόπο.
Καλή επιτυχία!
Γράφει η Χριστίνα Βούλαλη από το Τα παιδάκια μας
________________________________________________________________________________________________
Πολυταξιδευμένη εκπαιδευτικός με εξειδίκευση στις ξένες γλώσσες και τη διδασκαλία τους, μαμά και blogger. Θέματα που την ενδιαφέρουν; Η θετική διαπαιδαγώγηση, οι εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και ό,τι έχει να κάνει με το παιδί. Της αρέσει η καλή μουσική, τα ενδιαφέροντα βιβλία και τα όμορφα ταξίδια!