ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙΚΟ ΟΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ

 ‘Δημιουργούμε ένα σπιτικό όπου όλα τα μέλη μοιράζονται τις δουλειές και διδάσκουμε την ισότητα των φύλων’





   Σύμφωνα με διάφορους μεγάλους παιδαγωγούς καθώς και παιδοψυχολόγους, η ισότητα των φύλων πρέπει να διδάσκεται από μικρή ηλικία με ποικίλους τρόπους,  με απώτερο σκοπό να εντυπωθεί στο υποσυνείδητο των παιδιών ως κάτι το φυσιολογικό και αδιαφιλονίκητο, όπως άλλωστε και είναι. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, όπως έχουμε πει και σε προηγούμενο άρθρο, το 'κήρυγμα' από τους γονείς δεν ωφελεί, καθώς τα παιδιά, ως γνωστόν, παραδειγματίζονται από τις πράξεις τους και όχι τόσο από τα λόγια τους.

     Ένας βιωματικός τρόπος, λοιπόν, προκειμένου τα παιδιά  να κατανοήσουν πως και τα δύο φύλα είναι ίσα είναι οι οικιακές εργασίες 'να μοιράζονται'. Με άλλα λόγια, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως υπεύθυνοι για τις δουλειές του σπιτιού δεν είναι μόνο η μαμά ή μόνο ο μπαμπάς καθώς και το ότι δεν υπάρχουν ‘γυναικείες ή αντρικές δουλειές'. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και οι αντιλήψεις των γονέων. Πιο συγκεκριμένα, αν  η μαμά ή ο μπαμπάς εκφράζουν τις αντιλήψεις  πως 'Είναι γυναικεία δουλειά το πλύσιμο των πιάτων/ το ξεσκόνισμα κ.ά.', 'Οι γυναίκες πρέπει να κάνουν δουλειές στο σπίτι’, 'Οι άντρες είναι υπεύθυνοι για τις δουλειές εκτός σπιτιού’, τότε αυτές θα μεταδοθούν άμεσα στα παιδιά, με αποτέλεσμα να τις υιοθετούν. Συμπληρωματικά, τα παιδιά επηρεάζονται, πέρα από τα λόγια, και από τις πράξεις των γονιών. Για παράδειγμα, όταν ο μπαμπάς δεν συνεισφέρει καθόλου στις δουλειές του σπιτιού και η μαμά κάνει τα πάντα, αυτόματα τους μεταδίδεται το μήνυμα πως οι οικιακές εργασίες είναι γυναικεία υπόθεση.

     Είναι γεγονός πως την συνεισφορά στις δουλειές του σπιτιού τα παιδιά δεν πρέπει να την κατανοήσουν ως 'χάρη' στους γονείς, αλλά αφενός ως μέρος της καθημερινότητάς τους και αφετέρου ως απόκτηση πολύτιμων δεξιοτήτων για τη μελλοντική τους ζωή. Κινούμενοι σε αυτό το πλαίσιο, οι γονείς δεν θα πρέπει να τα 'δελεάζουν' με διάφορα πράγματα, λόγου χάρη γλυκά  και παιχνίδια, καθώς με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια σχέση 'δούναι και λαβείν'.

     Φυσικά, σε κάθε μέλος της οικογένειας δεν αντιστοιχεί το ίδιο μερίδιο στις οικιακές εργασίες. Πιο διεξοδικά, τα παιδιά, ειδικότερα αυτά μικρότερης ηλικίας, λόγω της σωματικής τους διάπλασης και άλλων παραγόντων  δεν μπορούν να κάνουν ορισμένες δουλειές.  Σε προηγούμενο άρθρο έχουμε αναφέρει διεξοδικά ποιες δουλειές μπορούν να κάνουν τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους.

     Επιλογικά, δεδομένου πως  το 'σπίτι' έχει σημαντικό μερίδιο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα, της προσωπικότητας και γενικότερα των αντιλήψεων των παιδιών άμα θέλουμε παιδιά που αφενός να πιστεύουν στην ισότητα των φύλων και αφετέρου να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες (λ.χ. υπευθυνότητα)  πρέπει από μικρή ηλικία να συνεισφέρουν στις δουλειές του σπιτιού. 





Γράφει η Χριστίνα Μαυρέλη

Φύσει ανήσυχο και ενθουσιώδες πνεύμα. Φοιτήτρια του παιδαγωγικού τμήματος νηπιαγωγών με σπουδές στη παράλληλη στήριξη. Η αγάπη της για τα παιδιά και η διάθεσή της για προσφορά την έκαναν να ξεκινήσει σπουδές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο πανεπιστήμιο Αιγαίου. Θέματα που την ενδιαφέρουν: συμπερίληψη και διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Αγαπά την ποίηση. Έχει διακριθεί σε ποιητικούς διαγωνισμούς σε Ελλάδα και Κύπρο. Ποιήματά της δημοσιεύονται σε γνωστές λογοτεχνικές ιστοσελίδες. Επίσης, δηλώνει λάτρης των εναλλακτικών διακοπών, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ταξίδια σε μέρη μη ιδιαίτερα τουριστικά, σε ‘κρυμμένους παραδείσους'.
Το γράψιμο είναι για εκείνη τρόπος ζωής, καταφύγιο και μέσο έκφρασης μύχιων σκέψεων και συναισθημάτων. Αρθρογραφεί, επίσης, και στο THENOTEBOOK.GR.
Μότο της: 'Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και χαρισματικό. Ένας εκπαιδευτικός με όραμα και τεράστια αποθέματα αγάπης μπορεί να το βοηθήσει να ξεδιπλώσει όλες του τις δυνατότητες.’



Και μην ξεχνάτε:

Ακολουθήστε το Familives σε Facebook, Instagram, & Twitter , για να μη χάνετε κανένα post!