Το παιδί μου έχει διαγνωστεί με ΔΕΠΥ. Πώς θα το βοηθήσω να διαβάσει;

Οι περισσότεροι γονείς, αν όχι όλοι, έχουν άγχος για τις επιδόσεις των παιδιών τους. Οι γονείς των παιδιών με ΔΕΠΥ ένα παραπάνω. 

Για όσους τυχόν δεν γνωρίζετε, ΔΕΠΥ ονομάζουμε τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχή ή/και υπερκινητικότητας. Κυρία χαρακτηριστικά της, η δυσκολία στη συγκέντρωση και την τήρηση κανόνων, η «απροσεξία» ή/και η υπερκινητικότητα.

Συχνά η διάγνωση γίνεται στις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όπου τα παιδιά δυσκολεύονται να ανταποκριθούν θετικά στις παραδοσιακές παιδαγωγικές μεθόδους.

Αυτό που μπορούν οι εκπαιδευτικοί να κάνουν προκειμένου να βοηθήσουν το παιδί με ΔΕΠΥ είναι εξατομικευμένη διδασκαλία και στο σημείο αυτό δεν θα επεκταθώ. Θέλω να σας πω σήμερα, τι μπορείτε να κάνετε εσείς οι γονείς, για να βοηθήσετε το παιδί σας στην καθημερινή μελέτη, στο σπίτι.

Αρχικά, αποδεχτείτε πως το παιδί σας έχει ΔΕΠΥ αφού πάρετε τη διάγνωση από ειδικό. Προσαρμόσετε λοιπόν το διάβασμα του στο χρόνο που μπορεί να παραμείνει συγκεντρωμένο. Βάλτε για παράδειγμα timer 25’ για την ολοκλήρωση μιας εργασίας και έπειτα 5’ διάλειμμα. Το διάβασμα στο σπίτι θα πρέπει να γίνεται καθημερινά σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο, ώστε να καθιερώσατε μια ρουτίνα και να γίνει συνήθεια.

Αφού γυρίσει το παιδί από το σχολείο, το πρώτο πράγμα που θα κάνετε είναι να βρείτε τα καθήκοντα που έχει για την επόμενη μέρα. Σ’ αυτό μπορεί να σας βοηθήσει πολύ ο εκπαιδευτικός. Ζητήστε από το δάσκαλο του παιδιού σας, να σας στέλνει σε φωτοτυπία ή σε μήνυμα (Viber πχ.), γραμμένα τα καθήκοντα για να είστε σίγουροι πως το παιδί σας δεν θα παραλείψει κανένα. 

Βοηθήστε το να ξεκινήσει κάθε νέα εργασία, διαβάζοντας μαζί την εκφώνηση και επεξηγώντας την. Απομακρυνθείτε λίγο και αφήστε το να εργαστεί και να σας φωνάξει εκείνο όταν κάπου «κολλήσει» και  χρειαστεί βοήθεια. Και φυσικά στο τέλος ελέγξτε μαζί την άσκηση.

Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε να επαινείτε την προσπάθεια και μην μπείτε στον πειρασμό να λύνετε εσείς ή να διορθώνετε τα καθήκοντα του. Αυτό είναι δουλειά του εκπαιδευτικού και είναι καλό να μπορεί να δει τα λάθη του, ώστε να του τα εξηγήσει με τον κατάλληλο τρόπο.

Τέλος, αναφορικά με την ανάγνωση, έχω να σας προτείνω να την κάνετε σαν παιχνίδι! Αν είναι διάλογος, πάρτε ρόλος και διαβάστε εναλλάξ τις στιχομυθίες. Ή αν είναι μονόλογος πείτε στο παιδί σας πως τώρα θα βγάλει λόγο και πως θα πάτε να καθίσετε λίγα μέτρα παραπέρα για να δείτε αν μπορείτε να το σκίσετε καθαρά! 


Γράφει η Μυρτώ Πατεράκη

Είμαι νηπιαγωγός, απόφοιτη του τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αυτή την περίοδο παρακολουθώ μια επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή του Πανεπιστημίου Πατρών και σύντομα ευελπιστώ να ξεκινήσω το μεταπτυχιακό μου. Εκτός από την ειδική αγωγή με ενδιαφέρουν ιδιαιτέρως θέματα Θρησκευτικής Παιδείας. Αντικείμενο της πτυχιακής μου εργασίας αποτέλεσε ο βίος της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας και η διδασκαλία του εν λόγω θέματος και κάθε ανάλογου στο νηπιαγωγείο. Ακόμη ασχολούμαι με την Oνυχοπλαστική, ως τεχνίτρια νυχιών. Έχω ολοκληρώσει την βασική μου εκπαίδευση στη σχολή Παπάζογλου στο Ηράκλειο Κρήτης και έχω παρακολουθήσει αρκετά σεμινάρια για εξειδίκευση στο nail art και σε διάφορες τεχνικές που αφορούν τα τεχνητά νύχια. Πρόσφατα έγινα σύζυγος και μητέρα. 

Θα με βρείτε στο προσωπικό μου ιστολόγιο:  https://nipiakiagr.blogspot.com/ και στο instagram: https://www.instagram.com/nipiakia/?hl=el & https://www.instagram.com/nails_crete/?hl=el 

Και μην ξεχνάτε:

Ακολουθήστε το Familives σε Facebook & Instagram για να μη χάνετε κανένα post!